• شورای شهر
  • صدور اسناد مالکیت برای ۱۵۹ واحد مسکونی در پروژه‌های نوسازی تهران

    در ادامه روند ساماندهی حقوقی پروژه‌های نوسازی پایتخت، برای ۱۵۹ واحد مسکونی در پروژه‌های اتابک و مینابی سند تک‌برگ مالکیت صادر شد. همچنین وضعیت ثبتی پروژه D۳ نیز با صدور سند تجمیعی تعیین تکلیف شد.

    به گزارش صدای مهندس و به نقل از شهر، علی‌اصغر کمالی‌زاده با اشاره به پیگیری‌های این سازمان در حوزه امور ثبتی اظهار کرد که در سال ۱۴۰۴ و پس از هماهنگی با اداره ثبت اسناد و املاک، اسناد تک‌برگ مالکیت برای ۱۵۹ واحد مسکونی در پروژه‌های اتابک و مینابی صادر شده است.

    وی با بیان آثار این اقدام افزود:«اخذ اسناد مالکیت، علاوه بر ایجاد امنیت حقوقی برای مالکان، زمینه بهره‌مندی بهتر ساکنان از خدمات بانکی، تسهیلات مالی و انجام نقل و انتقالات رسمی را فراهم می‌کند و از مهم‌ترین اقدامات در مسیر تکمیل پروژه‌های نوسازی به شمار می‌رود.»

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در ادامه از تعیین تکلیف سند پروژه D۳ نیز خبر داد و گفت:«سند این پروژه که پیش از این به بانک شهر واگذار شده بود، با مساحت تجمیعی ۳ هزار و ۱۱۴ مترمربع اخذ شد و فرآیندهای حقوقی و ثبتی آن به سرانجام رسید.»

    کمالی‌زاده با تأکید بر پیگیری جدی وضعیت ثبتی پروژه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده تصریح کرد که اخذ اسناد مالکیت، یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از حقوق شهروندان و تسریع روند بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد که تداوم این روند می‌تواند با افزایش اعتماد ساکنان، زمینه اجرای مؤثرتر پروژه‌های نوسازی و بهبود کیفیت زندگی در محلات هدف را فراهم کند.

    ثبت دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *