وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، «محمدعلی ریاحی نظری» را به سمت مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان برگزید و در این حکم بر تدوین و بهروزرسانی ضوابط فنی، ارتقای کیفیت آزمونهای حرفهای و حرکت بهسوی صنعتیسازی همراه با بهرهگیری از فناوریهای نوین در صنعت ساختمان تأکید کرد.
به گزارش صدای مهندس و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در حکم انتصاب «محمدعلی ریاحی نظری» به عنوان مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان آورده است: «امید است با اتکال به الطاف الهی و در چارچوب قوانین و مقررات و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سند چشم انداز و برنامه هفتم پیشرفت و بهره مندی از توان کارشناسان و متخصصان آن دفتر، ضمن پیگیری و تحققق وظایف و ماوریت های مصوب نسبت به اجرای موارد زیر در راستای دستیابی به اهداف دولت وفاق ملی اهتمام ورزید.»
وزیر راه و شهرسازی در ادامه این حکم، بر تدوین و بروزرسانی اسناد فنی و ضوابط با هدف یکسانسازی و یکپارچهسازی رویهها تأکید کرده و همچنین تدوین و بازنگری مستمر مباحث مقررات ملی ساختمان و پایش و ارزیابی اجرای آنها را مورد تأکید قرار داد.
وی در بخش دیگری از این حکم، خواستار مدیریت اثربخش ذینفعان صنعت ساختمان و جلب حداکثری همکاری و مشارکت سایر دستگاههای اجرایی، شهرداریها، نهادهای حرفهای و دیگر سازمانهای دولتی و غیردولتی در زمینه تدوین، آموزش، ترویج و اجرای مقررات ملی ساختمان شد.
صادق همچنین بر ضرورت تحول در ساختار و فرایندهای آزمونهای ورودی به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی و معماران تجربی با رویکرد ارتقای کیفیت، شفافیت و کارآمدی تأکید کرد و تدوین طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان با تأکید بر صنعتیسازی، بهرهگیری از فناوریهای نوین، توسعه پایدار و بهبود مدیریت و بهرهوری انرژی را از دیگر محورهای مورد اشاره عنوان کرد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان این حکم، با آرزوی موفقیت برای ریاحی، توفیقات وی را در سایه عنایات حضرت ولیعصر (عج) از درگاه خداوند متعال طلب کرد.