• وزارت راه و شهرسازی
  • ریاحی نظری مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان شد

    وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، «محمدعلی ریاحی نظری» را به سمت مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان برگزید و در این حکم بر تدوین و به‌روزرسانی ضوابط فنی، ارتقای کیفیت آزمون‌های حرفه‌ای و حرکت به‌سوی صنعتی‌سازی همراه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان تأکید کرد.

    به گزارش صدای مهندس و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در حکم انتصاب «محمدعلی ریاحی نظری» به عنوان مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان آورده است: «امید است با اتکال به الطاف الهی و در چارچوب قوانین و مقررات و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سند چشم انداز و برنامه هفتم پیشرفت و بهره مندی از توان کارشناسان و متخصصان آن دفتر، ضمن پیگیری و تحققق وظایف و ماوریت های مصوب نسبت به اجرای موارد زیر در راستای دستیابی به اهداف دولت وفاق ملی اهتمام ورزید.»

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه این حکم، بر تدوین و بروزرسانی اسناد فنی و ضوابط با هدف یکسان‌سازی و یکپارچه‌سازی رویه‌ها تأکید کرده و همچنین تدوین و بازنگری مستمر مباحث مقررات ملی ساختمان و پایش و ارزیابی اجرای آن‌ها را مورد تأکید قرار داد.

    وی در بخش دیگری از این حکم، خواستار مدیریت اثربخش ذینفعان صنعت ساختمان و جلب حداکثری همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، نهادهای حرفه‌ای و دیگر سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمینه تدوین، آموزش، ترویج و اجرای مقررات ملی ساختمان شد.

    صادق همچنین بر ضرورت تحول در ساختار و فرایندهای آزمون‌های ورودی به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی با رویکرد ارتقای کیفیت، شفافیت و کارآمدی تأکید کرد و تدوین طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان با تأکید بر صنعتی‌سازی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، توسعه پایدار و بهبود مدیریت و بهره‌وری انرژی را از دیگر محورهای مورد اشاره عنوان کرد.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان این حکم، با آرزوی موفقیت برای ریاحی، توفیقات وی را در سایه عنایات حضرت ولیعصر (عج) از درگاه خداوند متعال طلب کرد.

    ثبت دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *