انتخابات نظام مهندسی باطل نشده است!
مهرین نظری
3 ماه پیش
2 دقیقه مطالعه
مهرین نظری: به گزارش صدای مهندس، در حاشیه رویداد «عاملیت هنر در سیمای شهر تهران»، مهدی محرمی شاماسبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، درباره برخی حواشی اخیر پیرامون انتخابات این سازمان و همچنین برنامههای پیشروی نظام مهندسی توضیحاتی ارائه کرد.
محرمی در این گفتوگو با اشاره به موضوعاتی که طی هفتههای اخیر در فضای مجازی درباره انتخابات سازمان نظام مهندسی مطرح شده است، تأکید کرد که ادعای ابطال انتخابات صحت ندارد. او گفت: «هیچ انتخاباتی باطل نشده است. انتخابات مورد تأیید هیئترئیسه مجمع بود و هیچ مشکلی هم نداشت.»
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، برخی روایتهایی که در فضای مجازی منتشر شدهاند باعث ایجاد برداشتهای نادرست درباره روند انتخابات شدهاند، در حالی که فرایند قانونی انتخابات طی شده و نتایج آن نیز مطابق سازوکارهای رسمی تأیید شده است.
محرمی در ادامه درباره زمان برگزاری انتخابات بعدی این سازمان نیز توضیح داد و گفت که انتخابات دوره بعدی احتمالاً در دو سال آینده برگزار خواهد شد. او در پاسخ به سوالی درباره برنامههای سازمان در سال جاری نیز اظهار کرد که تمرکز اصلی نظام مهندسی در این دوره بر مسائل معیشتی مهندسان خواهد بود. به گفته او، شرایط فعلی ایجاب میکند که سیاستهای سازمان با رویکردی محتاطانهتر دنبال شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این باره گفت: «امسال بیشتر سیاستهای ما انقباضی است و تمرکزمان روی بحث معیشت مهندسان قرار دارد.»
او همچنین درباره حضور خود در رویداد «عاملیت هنر در سیمای شهر تهران» توضیح داد که سازمان نظام مهندسی در این برنامه به عنوان مهمان حضور داشته است. محرمی تأکید کرد که موضوع این رویداد ارتباطی با مناسبت روز مهندس نداشته و محور آن بررسی نقش هنر در شکلگیری سیمای شهری بوده است.
به گفته او، چنین نشستهایی میتواند زمینهای برای گفتوگو میان حوزههای مختلف از جمله هنر، معماری و مهندسی فراهم کند؛ حوزههایی که هرکدام در شکلگیری چهره شهر و کیفیت فضای شهری نقش دارند.
محرمی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل صنفی مهندسان، تأکید کرد که سازمان نظام مهندسی در برنامههای پیشرو تلاش خواهد کرد تمرکز بیشتری بر دغدغههای حرفهای و اقتصادی اعضای خود داشته باشد.